Grad osjećaja – aktivnosti
GRAD OSJEĆAJA – NASTAVLJAMO S AKTIVNOSTIMA…
Draga djeco,
nadamo se da vam se svidjela priča Grad osjećaja, da se sjećate kako se zovu stanovnici tog grada i da ste upamtili koje su boje bile kućice u tom gradu. Vaši roditelji otkrit će vam što smo za vas dalje pripremile.
Poštovani roditelji,
predlažemo vam neke aktivnosti koje možete ponuditi djeci. Možete predložiti djetetu da od kockica sagradi grad osjećaja, a možete ga izraditi od prazne ambalaže (kutije od čaja, tetrepak od mlijeka, papirne role…) Dijete, može nacrtati svoj doživljaj priče flomasterima, drvenim, bojicama ili pastelama. Nadalje, možete zajedno s djetetom izraditi barometar osjećaja. Neka dijete nacrta, naslika ili izreže iz kolaža kućice iz priče koje predstavljaju pojedini osjećaj (sreća, strah, tuga). Neka potom nacrta sebe kada se osjeća sretno, uplašeno ili tužno. Objasnite djetetu da u bilo koje doba dana u odgovarajuću kućicu može staviti crtež sebe s odgovarajućim osjećajem i na taj način ukazati kako se trenutno osjeća. Kada izradite barometar osjećaja i dijete vam putem njega oznakom ukaže na svoje osjećaje, možete ga potaknuti da verbalizira razlog zbog kojeg se osjeća na određeni način. Još jedna aktivnost koju možete ponuditi djetetu je da zatražite dijete da uputi tople/ohrabrujuće poruke pojedinom liku iz priče.
Potres koji nas je zadesio, “uzburkao” je emocije svih nas (djece, roditelja, zaposlenika) i doveo do gubitka osjećaja kontrole i unutarnje ravnoteže. U vrtiću smo zato naše male aktivnosti iz tog razloga usmjerili na emocije i njihovo izražavanje. Kako bismo djeci približili emocije i razvijali sposobnost prepoznavanja emocija i njihovog imenovanja, pripremile smo priču po slikama Grad osjećaja. Djeca su slušajući priču upoznala stanovnike tog grada. Govorno su izrazila kada su se osjećala kao gospođa Tužna, gospodin Sretni i gospodin Prestrašeni. Uvidjela su kroz priču da su svi osjećaji normalni, kako ih treba podijeliti kako bi se osjećali bolje. Od drveni kockica djeca su gradila grad osjećaja. Naslikala su temperama grad osjećaja i pridružila svakoj kućici pripadajući osjećaj. Kućica se može koristiti i kao barometra osjećaja, pa djeca mogu putem nje ukazati kako se osjećaju. I u narednom periodu nastaviti ćemo razvijati kod djece sposobnost prepoznavanja i imenovanja emocija te poticati otvoren razgovor o emocijama.