Obnovljen status Međunarodne eko – škole
U Dječjem vrtiću „Petrinjčica“, u objektu „Slap“, u ulici Ivane Brlić Mažuranić, dana 08.11. 2017. održana je svečanost povodom obnove statusa Međunarodne Eko- škole .
„Dječji vrtić „Petrinjčica“ – Slap se tijekom 2015. godine uključio u program projekta Međunarodne Eko-škole i nakon što je ispunio sve zadane uvjete za dobivanje prestižnog statusa, Međunarodna koordinacija za Eko-škole, na prijedlog hrvatskog povjerenstva Zaklade za odgoj i obrazovanje, za okoliš, nam je 15. svibnja 2015. godine dodijelila status Međunarodne Eko-škole. Sam projekt Međunarodnih Eko-škola jedan je od programa koji provodi Udruga „Lijepa naša“ s ciljem ugradnje odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika škola i vrtića. Trenutno 316 odgojno-obrazovnih ustanova u Hrvatskoj, osnovnih i srednjih škola, dječjih vrtića i učeničkih domova, ponosno nosi titulu Eko-škole. Zadaća Eko-škole je odgojiti mlade generacije osjetljivima na pitanje okoliša, jer će upravo oni donositi odluke o razvoju društva u ovom stoljeću i ubuduće. Dobivanje statusa Eko-škole za nas je velika radost, ali i veliko priznanje, jer dolazi kao kruna nakon petnaestogodišnjeg sustavnog provođenja aktivnosti iz područja odgoja za održivi razvoj. Upravo u tom razdoblju, od 2000. godine do danas, nastali su brojni uspješni projekti koji su dali ekološki pečat našem sveukupnom odgojno-obrazovnom djelovanju i koji su afirmirali Dječji vrtić „Petrinjčica“ na svim razinama, od gradske, županijske, pa sve do državne.“ – kazala je o samom projektu Gordana Pećirko, koordinatorica programa Međunarodnih Eko-škola u Republici Hrvatskoj u Dječjem vrtiću „Petrinjčica“.
Udruga „Lijepa naša“ nacionalni je koordinator Eko-škola u Republici Hrvatskoj, a Teuta Skorin je stručna suradnica na programu Eko-škola, o kojem je kazala: „U svakoj zemlji postoji neka ili udruga ili ustanova koja koordinira nacionalne Eko-škole, a pod njih mislimo na sve ustanove od vrtića, osnovnih škola, učeničkih domova do visokoškolskih ustanova. Mi radimo s Eko-školama na području cijele Hrvatske i pokušavamo im biti podrška i pratiti ih na tom putu i razvoju u postizanju ciljeva koji su zadani programom Eko-škole, a to je odgoj djece za okoliš, odnosno da oni postanu odgovorni građani, da razmišljaju kako se odnositi prema okolišu, ali ne samo u budućnosti, u svom odraslom životu, nego da djeluju i na lokalnu zajednicu i na svoje roditelje, a to se pogotovo kod vrtićke djece jako brzo vidi kada počnu govoriti roditeljima kako se trebaju ponašati.“
Još je dodala: „Škola, odnosno vrtić, da bi dobili ili održali status moraju raditi tijekom cijele godine i da bi uopće dobili status moraju barem devet mjeseci predano raditi. Što su duže u programu cilj je nadograditi ono što su već naučili i što im je postala rutina. Srećom, kod nas vrtići i škole već puno toga rade od prije, pogotovo vrtići koji imaju uvijek integrirani program i njihovi odgojitelji, ali i ostalo osoblje, u biti svi vide da puno rade i to samo treba staviti u tu strukturu, a onda više osvijestiti sve oko sebe da se tu radi o nečem jako važnom i da podrže to što djeca već rade i što je važno za cijelu zajednicu.“
Što obnova statusa znači za sam Dječji vrtić „Petrinjčica“ kazala je ravnateljica Nataša Vidović: „Kada smo prvi puta dobili status Međunarodne Eko-škole bila nam je to potvrda i nekakva nagrada za dugi niz godina što smo radili projekte vezane za ekologiju. Međutim, to nam je svakako bio poticaj da u tom smjeru idemo i dalje, više što je moguće i da se što više uključujemo s užom i širom zajednicom kako bi sve zajedno, prije svega i osvijestili, ali i zajedno utjecali na poboljšanje naše zajednice.“
Osvrnula se i na današnji dan: „Ovo nam je svakako potvrda da idemo u dobrom smjeru. Vrtić inače ima misiju provoditi i učiti osnovna dječja prava, a to su, prije svega, učenje dječjih odgovornosti, da postanu danas-sutra zreli i odgovorni građani naše zajednice koji će znati cijeniti svoj okoliš i okolinu u kojoj žive, da će prepoznati obnovljive izvore energije, da će znati kako reciklirati, ali i da će znati kako i što je pravilna prehrana i voditi brigu o svome zdravlju. Ovu prigodu svakako koristim da bih se zahvalila na suradnji našem osnivaču, zatim gradskim ustanovama i tvrtkama, kao i gradskim udrugama koje svakodnevno svojim aktivnostima i suradnjom oplemenjuju naš odgojno-obrazovni rad. Moram istaknuti i naše drage kumove koji nas potpomažu i financijski, te našim dragim roditeljima koji su svakodnevno u svojim aktivnostima postali partneri u odgoju i obrazovanju svoje djece. Također, moram pohvaliti i zahvaliti odgojiteljima koji svojom upornošću i trudom rade u tom cilju da djeca postanu odgovorni građani, ali i svim ostalim djelatnicima bez kojih ovaj vrtić ne bi mogao funkcionirati u ovom smjeru.“
U programu su sudjelovala djeca i njihove tete iz četiri odgojne skupine: PČELICE (4 godine – odgojiteljice: Anamarija Josić i Dijana Plevanč), SUNCOKRETI (5 godina – odgojiteljice: Marija Pavelić Tintor i Gordana Pećirko), PTIČICE (mješovita skupina – odgojiteljice: Koviljka Kapac i Jasna Mikulić), te KOCKICE (6 godina – odgojiteljice: Marina Preradović Kosak i Štefica Roksa), a na kraju su svi zajedno zapjevali eko himnu „Čuvajmo zemlju“.
Nakon programa upriličeno je i podizanje eko -zastave na jarbol ispred vrtića, a to su učinila djeca, polaznici vrtića: Maja Jambrović i Jakov Benčak.
Tekst: Portal 53
Fotografije: Portal 53 , PS portal, Gordana Pećirko, odg.savjetnik
[photo_gallery_wp id=”15″]