KAKO IZRADITI HOMOPOLARNI MOTOR?
U sklopu metodičkih vježbi iz kolegija Metodike upoznavanja okoline 2 na Učiteljskom fakultetu: Odsjek u Petrinji, pod vodstvom profesorice Edite Rogulj, studenti su se odlučili pridružiti “Vrtiću od kuće”. Obzirom da u ovim neobičnim vremenima nisu u mogućnosti dolaziti u Dječji vrtić Petrinjčica i družiti se s djecom, vrijedni studenti su odlučili snimati aktivnosti kako bi djeci uveseljavali dane koje provode kod kuće.
Aktivnost je pripremila studentica 3. godine Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Manuela Marinčević. Djeca mogu sudjelovati u cijelom procesu stvaranja aktivnosti. Od materijala potrebi su magnet, bakrena žica i baterija, a za dodatnu sigurnost djeca mogu nositi rukavice. Djeca mogu od žice izrađivati različite oblike čime razvijaju finu motoriku ruku i koordinaciju oči-ruke. Kako bi se žica vrtila oko baterije potrebno ju je staviti točno na sredinu gornje strane baterije. Na taj način djeca vježbaju preciznost, koncentraciju i koordinaciju pokreta. Kako bismo potaknuli njihov spoznajni razvoj, možemo ih upitati: „Što je magnet?“, „Što je baterija?“, „Znaju li kako funkcionira magnet/baterija?“„Gdje možemo pronaći magnet u našoj okolini?“, „U što sve stavljamo baterije?“ „Koje sve predmete pokreću baterije?“ i slično. Kroz iznošenje ideja, mišljenja i stavova potičemo kod djece razvoj govora, komunikacije i izražavanje. Djeca kroz ovu aktivnost zadovoljavaju svoju znatiželju, potrebu za istraživanjem, otkrivanjem, a spontano otkrivaju i zaključuju o zakonitostima u svijetu prirode.