ŠTO SE U VRTIĆU RADI? – LOPTICE U RITMU PRIČE
U RITMU PRIČE naziv je projekta koji je prošle pedagoške godine započeo u skupini Loptice. Pričanje i dramatiziranje priča, kao i dodatno „ubacivanje“ glazbenih elemenata u njihovu izvedbu, veselilo je djecu, što su odgojiteljice uočile te nastavile podržavati dječji interes. Poticaj na priču uz pjesmu bio je i glazbeni CD „Otključ“, koji poziva djecu na putovanje kroz pjesme iz bajke, koji je u vrtić donijela jedna djevojčica iz skupine. Odgojiteljicama su djeca ispričala da im priče pričaju i roditelji kod kuće. Pozvale su tada roditelje, bake, djedove koji su imali mogućnost doći u skupinu i ispričati djeci priču. Pandemija koronavirusa onemogućila je svima koji su se najavili da ispričaju priču, ali s toplinom i radošću se prisjećamo svih koji su uspjeli pridonijeti projektu dok je bilo moguće. Jedna od onih koji su to uspjeli bila je Maruškina baka, Jaga. Nacrtala je ilustracije za priču Djed i repa, a svakom djetetu je poklonila i fotokopiju priče. U ritmu priče Djed i repa, baka Jaga, naučila je djecu pjesmicu Ja posijah repu. Zanimljivo prijepodne uz priču i pjesmu pripremio je za djecu skupine i Fabijanov tata Robert. On je uz pomoć stolnog kazališta ispričao priču Vuk i sedam kozlića. Za svoju interpretaciju priče Zlatokosa i tri medvjeda, Leonova mama Bojana plišane igračke pretvorila je u glumce. Šimunovi tata Antonio i seka Lucija ispričali su priču o kravici Šarici. Tata Antonio našao se u ulozi pripovjedača, a seka Lucija pratila je priču uz pomoć štapnih lutaka. Kao uspomenu na suradnju, djeca su svima koji su ih razveselili pričom, uručila zahvalnice.
Kako su priče nezamjenjiv dio odrastanja te pomažu djeci nositi se s različitim emocijama, projekt U RITMU PRIČE Loptice su nastavile i u ovoj pedagoškoj godini. Kako bi Loptice upoznale nove priče odgojiteljice im svakodnevno pričaju priče čitajući slikovnice ili dramatizirajući igrokaze. Na različite načine produbljivale su se priče. Zajedno s djecom odgojiteljice izrađuju rekvizite koje koriste pri pričanju priča, a koje djeca koriste i nakon ispričane priče u lutkarskim predstavama i simboličkoj igri.
Raspjevana sirena, Avantura ježića Bježića, Tri jabuke s bakinog ormara, Jesenski razgovor, Mjesta ima na metli svima, Ivica i Marica, samo su neke od priča koje su poslužile kao poticaj da se djeca nađu u novoj pustolovini. Dobro su se zabavila, gradeći podvodno kraljevstvo za Malu sirenu, izrađujući obično neobičnu šumu za ježića Bježića, kao i kućicu od slatkiša za Ivicu i Maricu. Svladavali su poligon prepreka i pronalazili izgubljene jabuke s bakinog ormara, konstruirali novu metlu od lego kocaka za vješticu, pjevali pjesmice Mali bratac Ivo… Na taj način djeca su bogatila svoj rječnik, razvijala govor, upoznavala različite emocije… Iskustva koja su stjecala kroz priče pomagala su djeci u preradi vlastitih iskustava, u prepoznavanju svojih i tuđih osjećaja, razlikovanju pravde i nepravde te su ih poticala kako slušati druge, uvažavati osjećaje drugih i povezivati se s njima. U sklopu projekta održan je elektronskim putem roditeljski sastanak s temom Utjecaj priče na razvoj djece. Odgojiteljice planiraju još puno zanimljivih priča, aktivnosti i igara koje će u narednom razdoblju uveseljavati djecu.