21.3. – Svjetski dan osoba s Down sindromom

21.3. – Svjetski dan osoba s Down sindromom

 
DOWN SINDROM, A NE DOWNOV SINDROM -> Down sindrom dobio je ime po engleskom liječniku Johnu Langdonu Haydonu Downu koji je prvi opisao Down sindrom. S obzirom da dr. Down nije imao Down sindrom, ne koristi se izraz Downov sindrom.
 
21.3. -> Ujedinjeni narodi (UN) su 10. studenog 2011. prihvatili predloženu rezoluciju i donijeli odluku da se 21.3. obilježava kao Svjetski dan osoba s Down sindromom (World Down Syndrome Day). Datum 21.3. predstavlja 3 reprodukcije 21. kromosoma što je glavno genetsko obilježje Down sindroma. Usvajanjem ove odluke UN iskazuje svoju podršku zaštiti prava osoba s Down sindromom u cijelom svijetu.
 
ŠARENE ČARAPE -> Dan se obilježava nošenjem različitih („rasparenih“) i šarenih čarapa u znak podrške djeci i osobama s Down sindromom. Na taj način podižemo svijest o problemima i preprekama s kojima se susreću djeca i osobe s Down sindromom te započinjemo razgovor o različitosti, jedinstvenosti i inkluziji, što može doprinijeti unapređenju kvalitete života osoba s Down sindromom. Kromosomi svojim oblikom podsjećaju na čarape, a različite čarape simboliziraju našu različitost, a različitosti čine svijet šarenijim i veselijim mjestom. 
 
PREDRASUDE O DJECI I OSOBAMA S DOWN SINDROMOM -> Kao što je i svaka osoba osoba za sebe tako je i svaka osoba s Down sindromom jedinstvenih sposobnosti, ponašanja, interesa, osobina, mogućnosti… Velike su razlike između osoba s Down sindromom, npr. nemaju sve iste i jednako izražene fizičke karakteristike niti medicinske teškoće. Svaku osobu treba promatrati kao individuu, kao takvu ju upoznati i prihvatiti. Djeca s Down sindromom su ponajprije djeca s istim socijalnim, emotivnim i obrazovnim potrebama kao i druga djeca, s potrebom za zajedništvom, igrom, učenjem, vršnjacima.. 

POZITIVNE PROMJENE -> Život djece i osoba s Down sindromom se poboljšao unazad nekoliko desetaka godina. Medicinska skrb je dostupnija, a bolje je i razumijevanje razvojnih i edukacijskih potreba i mogućnosti djece s Down sindromom. Povećano je socijalno prihvaćanje, veće su mogućnosti za napredak i učenje te aktivnije sudjelovanje u zajednici. Mnoga djeca su integrirana u vrtiće i redovne škole, puno više djece uči čitati i pisati te postižu i bolje akademske uspjehe. Uključuju se u različite sportske i druge klubove, u ritmičke i dramske grupe. Mnogi odrasli s Down sindromom dobivaju prilike za zapošljavanje, žive samostalno, žive s prijateljima, osnivaju obitelj, a sve više je mladih i odraslih s Down sindromom koji su postali vrlo angažirani i bore se za svoja prava.

 

Informirajte se dodatno: