Robotika za Tigriće: kako učimo kroz igru i tehnologiju
Učiteljica Bojana Ognjenović Novaković je u skupini Tigrići održala uvodnu robotičku radionicu s Blue-Bot robotima u sklopu pilot projekta “Razigrani umovi – Petrinja” kojeg financira Ministarstvo demografije i useljeništva. Kroz ovu uzbudljivu radionicu su djeca skupine Tigrići upoznala osnovni koncept robotike kroz igru i interakciju s jednostavnim robotskim uređajima, upoznali su i osnovne pojmove kao što su “robot”, “programiranje” i “kod”. Razvijali smo i logičko razmišljanje, djeca su kroz zadatke povezane s robotikom učila prepoznavati uzrok i posljedicu, razvijajući tako svoje analitičke sposobnosti. Ove aktivnosti potaknule su djecu na suradnju i timski rad. Aktivnosti su bile osmišljene tako da potaknu suradnju među djecom, kroz zajedničko rješavanje problema. Razvijali smo i kreativnost i samostalno razmišljanje, gdje se djeci dala sloboda da kroz zadatke stvaraju vlastita rješenja i razmišljaju “izvan okvira”.
Blue-Bot je simpatični mali robot osmišljen kako bi približio djeci osnove programiranja i robotike. Svojom sposobnošću preciznog kretanja, okretanja i zvučne povratne informacije, pruža zanimljiv i inovativan način podučavanja, a njegov transparentni dizajn omogućuje djeci da zavire unutar robota, izazivajući znatiželju o tome kako tehnologija funkcionira. Od samog početka, Tigrići su bili ispunjeni uzbuđenjem. Novi i nepoznati svijet robotike potaknuo je kod djece snažnu znatiželju. Prvi susret s malim robotima, koji se kreću prema njihovim uputama, probudio je radoznalost i želju za istraživanjem. Djeca su s oduševljenjem ispitivala: “Kako to robot zna kamo ići?” i “Što sve može učiniti?” Ova znatiželja motivirala ih je da istraže funkcije robota, a svako novo otkriće izazivalo je val pozitivnih emocija.
Kako je radionica napredovala, djeca su ubrzo počela razvijati samopouzdanje. Svaki uspješan zadatak – bilo da su uspjeli navesti robota da se pomakne ili da ga dovedu do cilja – kod djece je izazvao osjećaj postignuća. Raditi s robotima djeci je pružilo priliku da vide konkretne rezultate svog truda, što je dodatno jačalo njihov osjećaj ponosa. “Pogledaj, uspjela sam ga navesti da ide u kuću od vještice!” čulo se često tijekom aktivnosti, dok su djeca slavila male pobjede. Ti trenuci uspjeha jačali su njihovo samopouzdanje i poticali ih na daljnje istraživanje.
Robotika u vrtiću predstavlja sjajan alat za integraciju tehnologije i igre, razvijajući kod djece osnovne vještine potrebne za budućnost. Pravilno strukturirane radionice prilagođene vrtićkoj dobi omogućuju djeci učenje kroz igru, potičući pritom kreativnost, suradnju i rješavanje problema. S obzirom na brzo tehnološko napredovanje, ovakve radionice pružaju djeci osnovu za snalaženje u svijetu koji se neprestano mijenja, istovremeno ih pripremajući za izazove i prilike koje ih očekuju.
Radionica robotike u skupini Tigrići bila je više od samog učenja tehničkih vještina. Djeca su kroz različite aktivnosti iskusila cijeli spektar emocija – od uzbuđenja i radoznalosti, preko frustracije i izazova, do ponosa, zajedništva i sreće. Ova radionica nije samo poticala njihov intelektualni razvoj, već ih je učila važnim životnim lekcijama poput timskog rada, upornosti i kreativnog razmišljanja.
Kombinirajući igru, tehnologiju i suradnju, radionica robotike postala je dragocjeno iskustvo za djecu, osnažujući ih u istraživanju i učenju na način koji im je bio zabavan i prirodan. Tigrići su ne samo ovladali osnovama robotike, već su kroz to iskustvo izgradili povjerenje u svoje sposobnosti i uživali u učenju zajedno sa svojim prijateljima.
Članak pripremila odgojiteljica Selma-Katarina Blinja