Vrlo gladna gusjenica
PRIČA VRLO GLADNA GUSJENICA
Dijelimo s vama video-priču Vrlo gladna gusjenica, najpoznatiju priču velikog pisca dječjih priča Erica Carlea. Prevedena je čak na 55 jezika i od 1969. kada je objavljena, prodana je u više od 12 milijuna primjeraka.
Predlažemo da s djecom poslušate ovu priču, a potom o njoj s djecom razgovarate. Možete ih pitati o tome što su zapamtili iz priče, što im se najviše svidjelo, što im se nije svidjelo… Postavljajte otvorena pitanja kako biste djecu potaknuli na opisivanje i prepričavanje, umjesto sugestivnih, zatvorenih pitanja na koja djeca mogu odgovoriti samo jednom riječju.
Možete na internetu s djecom potražiti fotografije gusjenica ili video koji prikazuje njen razvoj do leptira. Potaknite djecu da likovne izraze svoj doživljaj gusjenice. Najmlađi mogu prstićima temperom otiskivati kolutiće gusjenice, mogu je oblikovati od plastelina, a stariji izraditi i nizanjem gumbića, tjestenine ili čepova, izraditi od kartonske kutije za jaja… Na ovaj način razvijaju finu motoriku svojih ruku, koordinaciju oko-ruke, kao i kreativnost.
Priča je primjerena mlađoj i starijoj djeci, pa i djeci koja su u pripremi za polazak u školu. Osim već gore navedenih aktivnosti kojima možete poticati verbalne vještine vaših predškolaca, finu motoriku i kreativnost kroz ovu priču, ona je prikladna i za usvajanje brojeva i dana u tjednu. Izradite s djetetom slikopriču gdje će djetetu biti zadatak da nacrta koliko je jabuka gusjenica pojela, pa zatim koliko je krušaka pojela idući dan i tako dalje. Slikopriču kasnije iskoristite kako bi dijete priču moglo prepričati uz slike. Možete s djecom prebrojavati hranu koju je gusjenica pojela, a isto povezati i s onime što je dijete taj dan pojelo, npr. Koliko si kriški kruha pojeo za doručak?; Koliko si jagoda ti danas pojeo, više ili manje nego gusjenica?. Također, razgovarajte o danima u tjednu, kada je gusjenica pojela dvije kruške?. Dane u tjednu spomenite i u vašem svakodnevnom razgovoru – koji je dan danas, koji je sutra, koji je bio jučer, za koji dan ste se dogovorili za šetnju, a koji za vožnju biciklom?.