STEM
STEM
Unazad nekog vremena često možemo čuti za pojam STEM, posebno u obrazovanju. Pojam dolazi iz engleskog jezika i akronim je sastavljen od početnih slova četiriju područja – znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika. Sve više se naglašava važnost stimuliranja razvoja STEM vještina kod djece, obzirom da se na ova područja gleda kao na područja budućnosti. Iako često djeluju složeno i kod mnogih izazivaju nesigurnost, zapravo postoje brojne aktivnosti kroz koje se djeci od najranije dobi mogu približiti na njima vrlo prihvatljiv, primjeren i zabavan način. Kroz STEM aktivnosti potiče se primjena znanja iz svih ovih područja, povezivanje, kritičko razmišljanje, analiza, logičko promišljanje, pretpostavljanje, učenje kroz metodu pokušaja i pogreške, samostalnost u učenju, praktičan rad, zaključivanje, argumentiranje… STEM sadržaj predstavlja zahtjevan, ali djeci dostižan omjer primjene znanja i vještina. Kroz primjereno izazovne zadatke potiče se i strpljenje, upornost, preciznost, usmjerenost ka rješavanju problema, timski rad…
U sklopu metodičkih vježbi iz kolegija Metodike upoznavanja okoline 2 na Učiteljskom fakultetu: Odsjek u Petrinji, pod vodstvom profesorice Edite Rogulj, studenti već neko vrijeme vrijedno pripremaju aktivnosti za djecu kako bi im uveseljavali dane koje provode kod kuće. Neki od njih odlučili su se pripremiti aktivnosti upravo iz STEM područja. Pokušajte s djecom provesti neke od ovih aktivnosti i u njima probuditi male istraživače, a možda i sami otkrijete nešto potpuno novo ili nepoznato o već poznatome. 🙂